<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Tuesday, November 11, 2008
SPM Day one.

hari pertama, hari yg mendebarkan aku, bukan aku je semua budak form five batch 2008 juga akan merasa perkara yang sama. apatah lagi hari ni akan buat 3 paper sekaligus. Woaahh!! paling mati confirm la Sejarah. (bagi yang A1 student utk sejarah pasti takde masalah, semuanya kacang putih) tapi bagi kami pula Sejarah adalah satu ujian yang benar-benar di Hujung tanduk.

7Am- semua pelajar tingkatan lima sudah mula membanjiri perkarangan sekolah(termasuk a few student of upper six) semua muka cuak secuak-cuaknya. maklumlah, first paper kan karangan 1, BM kena score kalau tak dikira gagal. aku masa tu time masuk sekolahlah baru terasa BAHANG kehangatan cuaknya SPM. berdebar jugak eh. Sampai-sampai tengok smua geng lepak tepi korridor blok C dah beralih tmpt lepak kat hujung kantin. ala kat meja belakang tu dkt sinki. hohoho. sorg2 aku tgk muka gelabah/ Cuak/ tension/ kelam kabut/ ada juga yg cuba nk tng kan fikiran..Hah! muka ngantuk pn ada. maklum lah pnt katakan. Penat apa? penat berfikir soalan apa yg bakal keluar. hahaha. yg paling nampak muka cuak dan kegelabahannya ialah Apis ataupun Hafiz Rais. hahahah. Cannot duduk diam. kejap2 pergi sana. gelak sana. kemudian dtg balik. muram balik. kejap2 makan kismis. kejap2 baca buku. kejap2 duduk kejap diri. aku yg tgk pn naik rimas. nak tergelak pn ada gak. sbb aku faham keadaan dia.

7:55am.- semua calon SPM sudah kena berada dalam kelas. aku punya kelas kat tingkat 2 blok A iaitu kelas 4Sk3. Masya-ALLAH time awal2 kitaorang kemas bilik tu, punya lah berhabuk! macam dh setahun tak bersihkan kelas. cish. Aku duduk belakang lee Wen dah mula beristighfar. tengok2 kertas bahgian A keluar soalan pasal pencemaran sungai. bahgian B pula aku buat apa eh? oh yA, soalan 3-nyamuk Aedes-faktor dan langkah2 mencegahnya. hahahaha. kasi bantai sudah. bahgian A aku buat dalam satu setengah page, manakala B pula aku buat hampir 5 ke 4 muka surat keseluruhan aku guna 6 setengah page la. huhuhu.

10.10am- SUCCEESSS! Bm karangan sudah selesai, next stop SEJARAH 1! Oh NO!!!! the horror. hahahaha. kitaorang cuma diperuntukkan 45minit je untuk baca sejarah sebab sejarah mula pukul 11.10am. Arghh! kenapalah dia tak jarakkan sikit masa. mana cukup time. cish! tapi takpelah baru paper 1. hohohoho. Suhaib sempat lagi buat solat Dhuha. aku cuma amik wud'hu bagi memberi ketenangan je.

11:10am- okey the history begun. agak payah jugalah soalan dia. tapi nak kata susah, aku boleh jawab. nak kata senang, ada juga soalan yg aku xleh jawab. plus byk benda pasal malaysia seperti PBB/ persekutuan tanah melayu, MUdejar. Arts of war by Tsu Zu tu apa mende?? aduhhhh mati. Arghh! kasi bantai jelah. time nak dekat pkul 11:45 camtu. aku tengok dh ramai budak2 laki cina keluar kelas dowh. seoarng2 keluar akhirnya tinggallah sepuluh org je. kebanyakkan perempuan. ikut ratio barisan dari kiri aku. 1: 2: 3: 3: 1 hahahhahaha. siot je kan?? hmmm..

12:10pm- Okey! HISTORY 1 over! LUNCH time. gila aku lapar time tu. perut pn asyik bergendang gendut je dari tadi. terus aku blah g kantin. tgk ada bihun argh! bedal jelah. duduk2 kat meja dengan Aisya tup.tup tgk sufi/Akid/Yin/ Fir(ada kot)/ Amin dtg. Sufi tanya asal beli makanan? Mak dia bekalkan nasi lemak 10 bungkus kot. banyak gile. baik hati betul mak sufi ni. Time sufi keluarkan bekal dia. aku nampak telur rebus di tangan Akid. apalagi, aku minta ah Akid kasi. Akid pun kasi la. then datg Hani/sophya/Anis ngan kechik. Sufi pn jemputlah diaorg makan sekaki. Hani pula boleh tanya soalan org bijak. "berapa nak kena bayar nasi tu?" Astaghfirullahalazimmm. org nak kasi makan dia kata berapa nak bayar. ish3.hmmm..aku makan sikit nasi lemak tu(hani kasi setgh) sedap gaklah. Akak kantin yg agak2 muda tu pn join tgk je. hahahahha. dia sempat perli Akid, "Kamu kat rumah selalu makan sudu dengan garfu ke?" Akid jawab"Ha'ah" no wonderlah nampak kekok bila makan dengan tangan. aduih..ciannya. okey, lepas isi minyak, aku pn nk cepat g surau nak study. naik surau tgk diaorg smua tgh baca BM. semua dok sibuk bincang. okeylah. then solat.

2pm.- now BM 2 time. adohhhh!! smua benda yg cikgu spot tak masuk kot!! kecuali 'Di sis Rinda". Nasib aku ada baca boleh kata sekali imbas la juga. Tapi time awal2 Bm mula. aku belek2 mukasurat. berhenti kat bahagian Tatabahasa. aku dah mula berdebar. macam penat berlari 2000km je. mana taknya tiba2 keluar Fasa Adjektif/FasaNama/Fasa Sendi Nama. aku mana ingat semua tu. Bm aku semua aku main lanyak je. aduhaiii! masa buat soaln prosa semua mmg serious aku rasa jantung aku berdebar hebat semcam. tp bila time lepas je bahagian tatabahasa, baru debaran menghilang. aihhh,, mati juga aku dgn BM ni. YA ALLAH! Bantu lah hamba-MU ini untuk memperoleh A1/A2 Ya-RAHMAN!. AMIN!

4.30pm- Akhirnya tamat jua hari pertama. bersyukur teramat. tapi malangnya aku dengan Aimi kena balik jalan kaki. nak tumpang rooney tgk kereta dia dh penuh dgn jantan2 sekali dengan BOOT2 belakang pn diaorg masuk. MASYAALLAH. Bila aku/Aainaa/ Aimi sampai kat lorong nak belok ke rumah aku, nampak Rooney tgh cakap dgn spe. Aimi tegur la. "Hah! dah habis hantar org dh?" Rooney jawab "Dah," pastu aku ada dgr dia kata "Wei, lepas ni korang balik dgn aku lah," Aku pulak balas," Nak balik dengan kau macamana? kete ko penuh gila babeng,"

6:45pm- okey LMR time. aduhh gila penat doh. dahlah BI bosan. Nasib juga aku dapat pengetahuan daripada ckgu yg mengajar. dhlah tgh pnt pn xhilang lagi. tambah lagi dgn air-con. mmg rasa nk tdo je. huhuhuhu. tp mata aku terbukak bila Mr. Ruswel masuk. lawak btol sleng BI ngan BM dia. macam mat London turun malaysia pula rasanya. First2 dia bukak mulut utk bersyarah aku dh tergelak dh. cikgu tu perasan kot sbb tu dia target aku, bukan aimi/aisya. huhuhu.

Okey 10:30pm dh aku nak chiow tdo.pnt siottt! chiow-mate



WAchaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!~