<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Sunday, November 30, 2008
SPM Day EIGHT


Paper 2 soalan no 4 yang aku paling benci! Menyampah-nyampah33!~

woohooo! Ya HABIBI YA MAULANA! aku sudah habis Akaun punye paper daa! agak tenanglah sedikit. terasa beban semakin berkurangan untuk akaun.

Aku tak brape sangka Akaun akan tanya soalan tah pape. Apa tu BERUANGAN? aku tak paham? macamana nak kira pengiraan untung atau rugi untuk Akaun kelab? aku dah lpe yg tu sbnrnya. Tapi yang aku nak tahu BERUANGAN tu mendeeee?? Adeshh.failed betul.hmm..

7:05Am- hari Lid hantar aku ke sekolah awai sikit. aku tak tahu kenapa. tapi takpelah. dh Lid drive aku follow je lah. follow the driver.heheheh.pagi2 aku bangun, aku terasa mcm maw tdo lagi(smggu cuti buat aku liat nk bgn hahah) tapi aku gagahkan diri(gagah ke?) untuk bgn gak. lepas mandi aku solat semua, bknnya aku sambung study akaun pn. tapi masa mama belum pi kerja yelah aku bacalah sikit Syarikat Berhad siot tu tapi berbaloi sikit je baca pastu mama dh blah g kerja aku apalagi...ONLINE TIME!!~ Muahahahaha. apsal aku horror betul dengan akaun nie? thun ni lah aku terasa Akaun nie buat aku rasa terbeban. mungkin sbb aku sahaja antara seantero adik beradik aku yang amik Kelas Akaun, mama dengan Lid dua-dua Pure science only Lid yang paling bijak sebab dapat Agregat 1 dulu. Abang Alham, Abang Aizat dan Aimi semua amik subjek & kelas sama iaitu Engineering.jadi kat rumah aku terpaksa ah pandai2 sendiri belajar akaun, thn nie je baru aku masuk tusyen akaun tu pn dh masuk bln 2 baru stdy baekk punya. sebelum nie ada gak pakcik aku kat kedah iaitu Uncle Alias iaitu Pensyarah Akauntan kat University mana tah, ada gak ajar aku masa raya 2007 lepas. dia ajar dokumen je. tapi time tu aku masuk tak masuk je kepala otak. then balik subang plak Kak Ipah @ Sheri ajar aku, (atas dasar sistem Barter) sebab Kak ipah mintak tolong mama buatkan Hantaran Tunang dia disember 2007, pastu mama pulak terima dengan syarat kak Ipah ajar Aku akaun. adeshh..pastu sebelum Kak Ipah kot ke selepas, Cho Nadia @ Sharifah Nadia iaitu anak Abah(abang Mama, sepupu aku, Kakak Natasha dan Ibu Hazim dan Farhan) ajar aku akaun disebabkan dia pun kerja sebab apa tah tapi ada kena mengena dengan akaun jugaklah. STILL aku tak pass2 mahu faham apa yang diaorang ajar. aduhh..otak aku nie LEMBAP btollah time tu. skrg nie baru dh aktif balik. ish3.

7:52Am- hari nie kitaorang semua masuk dewan peperiksaan lambat sikit. disebabkan kemalasan kami untuk naik kelas. hahahaha. malas ah. aku naik2 tgk2 meja aku ialah meja Chin Gen atau Chicken gay(aku je leh panggil), posisi dia dekat hujung kelas dekat dengan tong sampah & tepi pintu. aiseyhh..hmm, tapi syok gak duduk situ, ada angin sejuk masuk. wahhhh! hehehe.;P

8.10Am- Okey paper 2 start. What the?? apa benda alah nie? aku tak tahu pun? Apasal soalan nombor 2 dia tukar2? bukan ke sepatutnya soalan Penyata pendapatan? takpun at least Penyata pendapatan Perkongsian ke apa ke? tup.tup penyata Perkongsian duduk kat soalan no 3. Akaun Kelab yang TAKE OVER soalan nombor 2. aduhh..dahlah Akaun kelab tu ada 5nombor soalan. Yang soalan 2(D ngan E) tu macam sial. aku tak tahu lah siot! Aku tak tahu plak akaun kelab ada Kunci kira-kira? aduhh..lama2 fikir baru aku teringat, memang ada, tapi aku slalu tak pass bila buat kunci kira2 tu. Ah pedulik aku. bantai sudah, nasib soalan 2 a,b,c boleh2 ah aku jawab. hmm..then2 turn to the next page, skali lagi aku rasa macam nak menyumpah-nyumpah(tapi takdelah sampai F word atau B word huhuhu). Apa taknye, SYARIKAT BERHAD keluar kot!! aku PALING33333333333333 tak suka gile33 dengan soalan nie. tak paham langsung. Apa tu dividen akhir Interim? aku tak tahu. Cari kunci kira-kira dengan hanya menunjukkan ekuiti pemilik, lagilah aku tak tahu, subuh tu aku ada baca part tu, tapi aku baca sekali imbas jalan kerja dia, tapi kalau nak jawab? sorryy, harap ampun kasi aku half mark plsss. Apalagi aku bantai sudah. huhuhu. Tukar page lagi, sampai kat bahagian B plak. Lagilah macam siot. Mana Akaun realisasi??? kenapa tak keluar? Mana penyata penyesuaian Bank? aku mahu tu keluar!!! kenapa keluar Akaun pengeluaran dengan Rekod tak lengkap? Dahlah dua-dua topic nie aku langsung tak buat latihan. nak tahu sebabnya?

1) Aku tak masuk kelas & datang tusyen time cikgu ajar Akaun rekod tak lengkap.
2) aku tak de COMPLETE soalan tentang benda tu.
3) Akaun pengeluaran nie aku rasa agak leceh mau buat.(hahaha.salah sendiri, pdn muke)

tapi nasib khamis lepas time aku jmpe Pn.Shahidah, Pn.Shahidah ada terangkan sikit pasal Akaun pengeluaran & pagi tadi sebelum masuk kelas, Nik Aisyah ke sapa sembang pasal akaun pengeluaran & aku ada tanya macamana rupanya. so aku bolehlah jawab. & aku pilih soalan 6 iaitu Akaun pengeluaran berbanding Rekod tak lengkap yang memang CONFIRM aku blank habis & aku takkan dapat markah, so daripada rugi baik aku pilih akaun pengeluaran, salah jawapan pn takpe asalkan kedudukan dan tempat dia betul tulis tajuk pn dh dapat Half mark. huhuhuhu.:))))

10.30Am- habis nie je aku terus selambe keluar ikut pintu belakang. kalau ikutkan hati mau je aku tiru dow. dahlah beg aku kat dpn je, note2 aku yang macam gunung semua ada kat bwh beg. hahahahhaha.tapi aku dh insaf nk jadi baik so ignore it aite? dugaan. then aku, Nik Aisyah ngan Aimiazie, pergi tengok kedudukan keseluruhan form5 ketika trial hari itu. aduhh, tergugat aku bila tengok beberapa orang budak 5sn1 dapat Agregat 1 iaitu 11A1 straight! gila dowh! aku pn baru dapat agregat 5, teruk gile babeng, Aimiazie pn sama macam aku, nik aisyah err..dapat 4 kot aku tak pasti, Aimi lah dapat pointer 3 je. aduhh.jauhnya aku ngan aimi. yelah aimi dapat 6A. aku hape dapat? 5B? & the Only person who got 5B daripada semua budak form 5. tapi at least aku dapat 1 failed je. kira improve ah. kalau aku dapat improve ekonomi aku time tu, confirm aku dapat 4pointer. huhuhu. daripada 223student of form5 aku tempat ke 90. huhuhu. takpelah. at least aku tak 100kebawah. tu memang aku menangis air mata darah. huh. tapi aku pelik satu je, aimi dengan Kechik 2-2 sama2 dapat 6A. tapi kecik lagi atas kedudukan daripada Aimi. pelik seyh aku. maybe diaorang tgk peratus kot. hmmm.

11:10Am- okey paper 1 pula mula. Alhamdulilaah, paper 1 kira lagi okey daripada paper 1 yang sekolah sediakan.yeay!! ada 2/3 je aku tak dapat jawab. Harap apa yang aku jawab nie betullah. sbb aku betul2 beri tumpuan 100% time jawab. eh sat. maybe 98% je kot. Ah biarlah. peduli apa aku. hmmm. tapi serious aku lps jawab semua soalan tu aku terasa macam aku dh let go satu-satu benda yang aku thnkan dalam otak aku. terasa ringan otak aku nie. hehehehe.:P

12.25Pm-tak macam hari2 SPM sebelum aku selalu balik berdualah, bertigalah berempatlah, kali nie aku jalan solo. yelah, sape maw teman? mana ada member yang rapat amik akaun. so jalan je lah sorang2. not bad. aku tak payah kejar2 orang masa jalan. rileks je.;)))

P/s: Esok paper last. Akhirnya aku dah dapat let go tittle aku sebagai budak sekolah. & Aku dah takkan dapat pakai baju kurung sekolah yang dah tak lama lagi mau koyak rabak sebab 5 thun pakai & tak pernah beli baru. last skali baru beli pun time form3.

Wachaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!~