<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Friday, November 21, 2008
Basikal tak Ber'Break'



al-kisahnya bermula time 8.05pagi ini....



'ALAMAK! ALAMAK! aku bgn lambat. siot dowh!" terus je aku bgn amik handphone jam dh pkul 8.05. aduhh..camne aku leh tertidur nie? cish3. byk gaklah sumpah seranah aku dlm hati tapi cuma simple pnye sumpah ah. takde smpai b*** atau f***. huhuhu. im not dat type of person. then sblum mandi aku sms ngan Aimiazie sbb aku ada date ngan dia kat Mcd 15(perhatian aku bkn less ye.ahaks.:PP). "Mie ko dah katne?" truttt..truutt..handphone aku bergegar aimie balas dia dah sampai. aku lagilah bertambah kelam kabut. terus masuk bilik mandi tapi sempat gak aku cakap aku sampai lambat sikit.



dalam bilik air aku bkn mandi btol2 pn. setakat mandi kerbau je. tapi muka dicuci? sudah pastiiii..hahahaha.dalam otak aku fikir (alarh.balik nanti aku mandilah gak. sekali sekala biar diaorg bau badan original aku.) sorry korg..ngeeeeeeeee.XP aku nak cari baju lain sbnrnya tapi dah lambat...& baju tu je yg aku nampak tergantung, so apalagi rembat je lah baju banduan jenama GAP tu. nasib fail semua aku dh masukkan dalam beg. slacknya aku lpe nak bawak camera! Adoihh..aset aku.eyh silap Aset ibukuuu.. g mampoih ah.



Aimi sempat pesan makanan apa yg dia nak. cish. takkan aku nak biaq dia pesan guna duit aku kot. heh. baklah sini duit! muahahahhaa.kejam2.lepas ambik rm10. aku blah ah. nak bagtahu maid aku.? arhhhhhhhh, nanti dia tahu gak...kalau aku bgtaw skrg..confirm dia tanya mcm police dgn pencuri. baik aku blah cepat. aku mmg drpd smlm rancang nak pergi 15 naik basikal. yelah, kalau jalan pagi2 agak bahaya. so the effective way, aku naiklah basikal. biarpn baskal hijau tu break tak brape makan...tapi apa guna kaki kan3? hehehehehe. so terburu2 ah aku seberang. pagi2 aku dh exercise. sangat best. nasib pagi2 sejuk. tapi sepanjang perjalanan aku terpaksa berhati2 ah. aku terpaksa elak daripada guna jalan yang curam sbb takut basikal out of control & dgn aku2 sekali terbabooom! Nauzubilaaahh..jauhkanlah bala tu.aminn!~



so dalam otak aku mmg dh buat map dah. aku lps jambatan aku ikut jalan karak highway, hahaa.gurau2. aku ikut jalan terus tepi rumah kaza & dekat tepi kedai Syamaltra, tapi situ pn agak bahaya sbb kereta byk lalu lalang, & dahlah van ni halang pemerhatian aku jadi aku terpaksa slow down. kalau aku terus memintas confirm aku kena langgar. dahlah dari tadi aku asyik pintas2 kereta. agak bahaya tapi aku jaga safety.



sampai2 dekat mcd. aku taktahu mana nak parkir basikal. alang2 aku nampak sorg kakak mcd yang baru sampai, aku tanyalah, 'Kak? mana nak letak basikal,' akak tu cakap kat tepi pintu tu pn boleh. sbnrnya nie taktik je aku tanya, sbb aku maw org mcd tu taw basikal tu aku pnye sng sikit kerja aku kalau nampak ada org nak curik basikal. kakak tu boleh habaq kat aku. hehehehe. :PP lepas kunci basikal aku nampak Aimiazie dengan Asmahani, & haik? Nik Aisyah pn ada...tak bagitahu nak dtg, kan aku tak bawak sijil. aiiihh.maaf jelah.



datang2 tanpa buang masa aku terus beli makanan. seperti biasa kalau breakfast kat mcd. safe budget ah. aku beli sausage mcmuffin set. aku suka gak sausage tu sbnrnya. sedap. rugi ko Asma membazir hahahahha.:PPPP borak2 kosong kat sana jap. aku lpe apa yg kitaorg sembang awal2 hahaha. biarlah. pastu buat akaun sementara Asmahani pula masa aku dtg dia tgh khusyuk baca BM komsas. heh, KOmsas BM sudah menjadi sejarah kami daa. weeee! hampir 2jam jugak ah kitaorg study akaun. pastu dh mula beli makanan utk aimi memandangkan waktu breakfast mcd dh nak tamat. aku terlupa aimi mintak apa. aku nampak bdak perempuan tusyen ekonmi aku dulu(ala yg 3 org perempuan tu la) salah sorg makan pie, tapi aku taktaw pie apa aku tanyalah Nik Aisyah, dia cakap tu Applepie, aku dgr pie2 kat blkg aku ingat tulah aimi nak. dah aku sms dia tak jawab. dah beli baru dia reply. apa daa..aku mana tahu apa jenis pie yang ada kat mcd. Pie Chart aku tahu lah. ish. terbang duit poket aku. daripada duduk dekat meja panjang. kitaorg beralih kat meja tepi dinding jenis curve tu. kat situ, aku, nik aisyah ngan aimiazie, borak2 pnjg pasal carrier yg okey utk aimie la. aku ni pn bknnya boleh harap nk pilih bidang utk org sbnrnya. utk diri sendiri pn aku tak pasti, ni nk suggest utk org. mintak maap ler..kang tak pasal2 tak sesuai, ko kejar aku lak. ahahahahhaa.:PPP



pukul 12.02pm plak, sekali lagi kitaorg pindah tempat duduk. kali ni daripada duduk belakang kitaorg pindah kat depan dekat ngan pintu masuk hujung tu. sambung borak tapi sbnrnya selebih nak makan. hehehe. so kitaorg nak beli ah makan. hah, time tu la aku nampak sape tah, ahmad kot daripada bdak SJ(aku taw nama dia sbb jue slalu sebut nama dia & dia slalu lepak ngan jue ngan Shaza semua). Ahmad dgn sorg member dia tgh stdy akaun gak. member dia macam pernah dtg tusyen akaun. takpn time LMR hari tu? tah lah kurang pasti.hmmm..



masa aku nak belilah tiba2 ada org daripada Kolej hari tu call. tanya aku datang tak malam ni. aku terus la jawab tak. sbb mama kata tak payah g. kita try IPTA dulu. so oraite la. mmg aku xnak g pn. harharhar. masa aku keluar nk ckp dgn kakak tu, Aimiazie yg tgh panggil aku pn keluar smbil letak handphone kat telinga.



masuk2 balik, Asmahani dgn Nik Aisyah dh habis beli. so tggal aku ngan Aimie jelah. aku cadang nk beli BIGMAC kat aimie. then aku amik sausage Mcmuffin. hehehehhe.sedang borak2 tiba2 abang nasyitah, Pacat masuk Mcd. dia nk makan. aku tahu dia kenal aku. sbb dia jeling. mana ada org jeling kalau tak kenal.huhuhuhu. pstu tak lama aku dh nk chiow. memandangkan langit dh nk mendung je.huhuhu. jadi kitaorg semua kluarlah ramai2. nik aisyah ada tanya aku ada brape basikal kat rumah.. tadi tak sempat jawab skrg aku jawablah. emmmmmmm..aku ada 1,2,3,4,5...4 je kot tapi guna 2 je yg okey. hehehehehe.;PP time nak kluar daripada mcd kan curam, alang2 nak kluar tu ada plak kereta dtg dri kanan. aku dgr spe tah kata apatah. mcm jerit terkejut takut aku kne langgar sbb aku bgtaw diaorg yg break aku mati. sbnrnya ok tapi tak brape berfungsi. jangan risaulah korg. aku taw camne nk kawal basikal tu kat jalan raya. aku dh buat map dlm otak sbnrnya.