<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Tuesday, December 16, 2008
The BEST THING BOUT TODAY is..

I'm BACK TP MY DEAR HOME TOWN!!

hahahaha..seriously korang takkan rasa bertapa aku rindu bangeettttttt sama M'sia(actually aku rindu member2 aku, especially Katil gue. wakakakaka.) Bukan aku nak kata aku bosan kat Aussie. Okeylah. cuma aku lebih suka duduk Malaysia. aku duduk 6 hari kat Australia dah rasa macam 6tahun duduk kat sana. Gila tak sabar nak balik(YES! I DO HOMESICK!). Jalan/lepak mana2 confirm aku teringat kat budak2 kat M'sia. Berbeza sungguh suasana kat sana. Ehem, walaupun adalah juga segelintir orang M'sia(yg tggal kat situ selama 28tahun dengan Holiday ngan Fam) dapat juga aku borak dalam BM.

Hmm..Kat Part nie..aku taknak ah cite pasal kisah perjalanan aku sepanjang perjalanan aku kat Gold Coast...sebab korang confirm boring kalau aku ulang balik story kat blog Aimi. hehehhe.so aku cite sikitlah pasal Australia(walaupun aku nie bukannya sehebat Guide Tour, At least aku pasang gak cuping telinga aku nie besar-besar time dia speaking pelatnya.seingat aku Tour guide pada hari terakhir kitaorang nama dia BOB which stands for BADAN ORANG BESAR(hey it's the truth maa.i'm not being sarcastic aite:PPP))

Ehem Ehem..eyceyh..macam ada gayalah plak. LAWL. takdelah.Setahu korang apa bezanya Gold Coast? Melbourne? Sydney? Canberra? Brisbane? and beberapa lagi nama negara dia aku pun tak berapa tahu. nama2 nie je aku Familliar.hehehe.Hah? korang tak tahukan? Meh sini aku cite serba sikit. kalau salah, harap ampun maaf seribu jari kaki orang lain. huhuu.


Gold Coast Australia(ni tempat aku pergi tulah apalagi)
- tempat ni mula-mula aku datang ingatkan sebuah pekan kecil. maklumlah, Arrival aku kat daerah kecil Gold Coast iaitu dekat Air port Coolanggata(macam bunyi Bonggo je). kalau korang jalan sekitar airport i mean perjalanan daripada Air-port ke Bandar Gold Coast korang mesti rasa korang bukannya berada dekat Gold Coast tapi sebaliknya rasa macam ada kat kampung-kampung kat M'sia je. Rumah Ada yang kayu. cara bentuk dia pun macam kayu. jalan dia pun dah macam jalan kat M'sia. Fuhh...suasana ni buatkan aku rasa aku bukan kat Australia. tapi kat M'sia. tp bila korang dah sampai bandar... tuh dia....Bangunan tinggi melangit. Ku sangkakan bangunan tu kebanyakkan bangunan Office ke apa ke...rupanya Apartment. merata bandar Gold Coast terdiri daripada Resort/Apartment/Condominium dengan rupa bentuk yang berlainan tapi menarik dan agak selesa. Nak kata Gold Coast kecik...hmmm..silaplah, Gold Coast pun agak besar. Salah seorang warga Australia pernah kata kat aku..."Gold Coast is just like a Hawaii to me..." yelah, mana taknye. dengan beach yg ada kat sekelilingnya. orang-orang yang berada kat Gold Coast semua perangai selamba Batak depa je. Nak pakai bikini je ada. nak pakai Tube dengan skirt pendek kalau angkat sikit nampak seluar dalam pun ada. Ada lelaki yang cycling cuma pakai seluar dalam pun ada(part best, lelaki tu plak Pakcik tua gile. adeshhh..spoil gle. hahahahhaha.Gurau je. aku tgh geli geleman sebenarnya), tapi seriouslah. aku rasa macam nak terjojol bijik mata ni tgk. Rumah dah kata pergi kubur dah kata Mari pun masih nak berbogel camtu. Nauzubillahhh..tapi awek-awek kat sini ramai gak yang cun-melecun habis jugak baik hati. cuma yang tak bestnya diaorang hisap rokok.kurang sikit respect aku(akukan pantang sikit perempuan hisap rokok nie. huhu) Lelaki kat sini banyak HOT-HOT gile. eyhhh..jangan salah faham..aku cakap semua badan panas-panas. hahahaha. takdelah. semua hotstuff la. tapi aku tak pasti diaorang Australian atau pun tak(semua oran kulit putih nampak sama je semua..). First day, adalah lelaki nama Gary ni...agak ah Hot. & peramah orangnya. dia guide tour for aquaduct. dia baik gile kasi supplement souvenir kat aku(org first kot hehe) padahal awal2 dia suruh beli. last2 dia kasi semua org free. hahahaha. best betul. haih...nak aku cite pasal lelaki Hot kat sana mmg tak cukup tangan nak type. nak tahu? tgk sendiri yekkk. hahahahha..tp korg jgn anggap aku interested plak kat mamat2 situ. minta maaf ye. hohoho. sini banyak taman-taman hiburan sebagai contoh SeaWorld(where the dolphins/STINGRAY(aisya..heheheh)/Shark/whales/sea gulls & much more where places), DreamWorld, MovieWorld of Warner BROS, Paradise FARM(where the kangaroos & the koala's where there too)


BRISBANE(aku lawat last day je)
- Kalau Gold Coast orang2 kat sana lebih laid back & selamba dalam soal berpakaian. orang kat Brisbane ni lain cite plak. Semua pakaian lengkap dengan Kot. Briefcase.Office wardrobe.& so on. Kalau Kat Gold Coast bangunan-bangunannya terdiri daripada Bangunan Resort/apartment/condominium...kat Brisbane bangunannya semua plak terdiri daripada Office besar lebih senang cerita tempat orang pergi kerja lah. huhuhu
Kalau kat Malaysia bandaraya bersejarah kita ialah Melaka, Kat Australia Bandaraya bersejarah diaorang ialah Brisbane. banyak juga sejarah2 diaorang kat situ. tapi aku rasa Malaysia punya sejarah lebih menarik kerana ia berkonsepkan Tradisional dan bagaimana Malaysia dijajah dan dibebaskan. Lainlah Brisbane yang lebih kepada cerita sejarah golongan Aristokrat(btol ke ayat aku nie?) aaahh...senang cerita pasal golongan orang kayalah. Diaorang lebih bangga dengan sejarah RUm/arak/wine and whatsoever alcohol yang memabukkan diperbuat di sana.hmmm..Oh ya, did i ever mentioned they also have a story bridge? kalau kita di Malaysia jambatan yang paling kita banggakan ialah Jambatan pulau Pinang. tapi kat Brisbane...hmm..aku taktahu mana satu jambatan yang famous...banyak sangat. Naik cruise diaorang pun agak bosan.sebab dia takde apa-apa maw diceritakan sepanjang naik cruise...cuma tunjuk rumah-rumah orang kaya kat tepi pantai tu. LAME!!


CANBERRA(Capital State of Australia)
- Aku tak pernah pergi sini lagi(al-maklumlah Aussie kan besar benua dia). nie pun aku dgr mama yg sebut Nama Capital State of Australia iaitu Canberra atau selalu aku salah sebut jadi Camera. hahahahaha.mana aku tahu nama dia Canberra.dengan Ra Ra kat belakang tu macam bunyi Camera je. hehehe..I dont have much to story boout this district sebab tak pernah pergi & Tahu apa yang ada kat sana. so sapa2 yg dh pergi...sila ceritakan ye...amat dialu-alukan.:))))


Sydney(Capital state of New South Wales(kat mana tuh?aku pun tak tahu))
-hah! aku tahu ni negara Metropolitan macam BRisbane tapi aku tak tahu apa yg ada kat sana. tapi aku tgk dalam Mawi WORLD apa tah cerita dia pergi sana pergi tengok burung apa kat sana. Kangaroo.& so much more kat sana. Ahhh...baik aku tak payah cerita..aku sendiri taktahu. kang lain plak Fakta dia kene blasah.ish3.:P


MELBOURNE(Capital State of Victoria)
-haiyaa..brape byk Capital state daa...huhuu..bikin keliru. kat M'sia pun aku tak Khatam lagi.uhuks3. abang sepupu aku, Syed Aznil dan anak beranaknya iaitu my 2 Fav twins nephew Syed Alif b. Syed Aznil & Syed Daniel b.Syed Aznil berda di sana since last september/oktober(lupa dah..ish3.)..atas dasar isteri abang sepupu aku ni nak sambung study kat sana, so dia angkut sekali semua pegi tggal sana. cuma abang Aznil je yang selalu balik. tapi for this 3 month from 14th Dec dia dah takdapat nak balik M'sia sebab kat sana dah mula school Holiday's for 3MONTH??! what?? gile best budak 2 orang tu. Main jelah kerja diaorg tu nampknya. hmmm.


well..that's all kot aku leh cite tntg nama2 daerah yg aku tahu je. ada byk lagi tapi aku taknak tulis sbb aku taktahu apa ada kat situ & tmpt situ aku jarang dgr. PERTH aku dgr lah tp malas nk tulis lah. so lazyy..:PPPP




kat sini plak aku nak cerita benda yg aku senang dengan org sana(tak byk kot):
1) Mereka sangat peramah.
2) kereta2 kat sana kalau nampak orang penjalan kaki berhenti kat tepi jalan mahu lintas seberang mereka akan berhenti dan beri laluan pada penjalan kaki biarpun takde traffic light lampu merah.
3) mereka punyai disiplin yg tggi.
4) mereka adventurous.
5) Mereka walaupun tak langgar orang tapi hampir langgar tetap akan kata 'Sorry". & kalau kita terlanggar diaorg & kita kata sorry diaorg akan balas balik dengan senyuman sambil kata "It's Okey"
6) Kat Bandar Gold Coast walaupun Population diaorang seramai 2 million, tapi kawasan sekitar masih AGAK bersih. ada sampah tapi jarang.



okey. tu benda aku senang. benda yg buat aku kurang senang bila ada kat sana:

1) gelagat remaja kat sana yg agak tak senonoh. ada ke rumah kat sebelah je tapi pergi kencing kat sebalik tiang. Begok.ish3.
2) setiap kali waktu malam lah waktu yang paling aku takut sebab, agensi daripada M'sia pernah bgtaw budak2 remaja kat Australia tak berapa suka dengn budak Asian. so kalau malam2 dia nampk budak2 Asian jalan. mereka main belasah je.
3) Susah nak cari makanan Halal yg berdekatan dengan tmpt tggal aku. kalau adapun asyik makan sayur atau Prawns or seafoodlah kiranya.
4) Apalagi eyh? aku tak ingat. lpe dowhh..hmmm.oh ya. paling leceh nak bangun awal pagi kat sana(pkul 3 pagi dah masuk subuh. 4 pagi matahari dah naik.huhuhu)
5) takde dah kot. errr..
6) takpelah.kalau ada lagi aku tulis.:)))

okeylah. tu je kot buat masa sekarang. kalau ada aku tambah lagi. sekarang aku rasa mengantuk gile. al-maklumlah kat Australia awal 2 jam. so sekarang pukul 11:12pm...jadi kat Australia ialah pukul 1 pagi. hahaha. no wonder aku rasa pening2 lalat. huhuhu.:PPP


Wachaaaaaaaaaaaaaaaa!~